Mennyibe kerül?

Tudjuk, hogy az árnak nagy jelentősége van. Azt is tudjuk, hogy más árcédula van egy Mercedes-en és más van egy Renault-n. Kialakul bennünk egy minőségi elvárás, amikor egy hasonló termékért többet kérnek. De miért érezzük úgy, hogy a drágább termék jobb is egyben?

Az emberi agy a meghatározható (egzakt) dolgokkal tud kezdeni igazán valamit. Ezeket össze tudja hasonlítani egymással, mert az egyik kisebb, mint a másik. Közben azt is halljuk, hogy döntéseink közel 100%-a érzelmi alapú. A globalizáció miatt nagyon nehéz helyzetben kerültünk ezen a téren, mert egyre szélesedő árskálán kell megtalálnunk a lehető legjobbat: azt, ami ár/érték arányban pontosan az elvárásainkat és a fizetőképességünket tükrözi.

Ezért többnyire úgy alakul ki a döntés, hogy hallgatunk az érzelmeinkre, majd később megkeressük azokat az egzakt adatokat (és nem információkat!), amivel otthon is meg tudjuk ezt indolkolni. (Vagy valahogy kivédjük, hogy el kelljen árulni az árát.) Amikor másnak kell tudnunk megmagyarázni, akkor már valós érveket igyekszünk felhasználni erre.

TIPP: Ha nem árban akarunk versenyezni a közeli üzletekkel, hangsúlyozzuk inkább azt, hogy miben más az adott péksütemény, vagy joghurt. Legyen ez a vásárló első benyomása. Ilyen lehet a cukormentes, a zsírszegény, a magas rosttartalmú, vagy a teljes tejből készült megjelölés is. Ide tartozhat a céges és a személyes megjelenésünk is.

Folytatva a témát, a drága autókat kínáló autószalonok azért biztosítanak tesztvezetést, hogy meg tudjuk tapasztalni a vezetési élményben rejlő igazi különbségeket olcsóbb társaikhoz képest. Ettől még az olcsó nem lesz rosszabb is egyben, de más képzet lesz róla a fejünkben, hiszen már tudni fogjuk, milyen egy drágább változat. Dönteni könnyebb lesz, az biztos.

Éppen ezek miatt előszeretettel szoktunk felkínálni minden érdeklődőnknek, hogy kérjen mintacsomagot. Az ár nem titkos (novembertől változások lesznek lefelé is!), de azt, hogy a termék vajon mennyiben fog tudni megfelelni a saját és a vásárlói elvárásaidnak, csak a kipróbálásával fogod tudni kideríteni. Kóstold, szagold, tedd bele abba, amibe elképzelted és készíttsd el. Majd kóstold meg újra. És ezen a ponton már valóban érdemes más lehetőségekkel is összevetned.

Walk this way! – szól az Aerosmith/Run DMC közös dala. Ebből a sétát, a gyaloglást emeljük ki. (De a zenét is ajánljuk.😉)

Ha sportoláson gondolkodunk, folyton valami teljesítmény jut eszünkbe, amit le kéne tenni az asztalra. (Mert ez is egzakt, mérhető, kimutatható.) Pedig ez egy csapda.

A sportolási adatainkkal próbálunk meg látható teljesítményt mutatni magunknak (és másoknak is). Lefutunk egy felmaratont, kinyomunk 100 kilót a fekpadon, átússzuk a Balcsit, teljesítjük a Kinizsi 100-at…

Azzal ritkán lehet elismerést kivívni, hogy bizony ma is sétáltam fél órát. Annak azonban, aki nem végzett célzott mozgást évek óta, de az elmúlt három hónapban napi félórás gyaloglásra adta a fejét, mérhetően javulnak az egészségi értékei (és a közérzete). Olvass ennek utána, és később léphetsz (gyalogolhatsz) tovább is.